Google Ads

Langetermijn consistentie door Google Ads

Google Ads is een effectieve manier om voor jouw product of dienst een consistentie op te bouwen voor de lange termijn. We zeggen soms ook wel eens: “in socials zit het snelle geld, in Google het lange termijn rendement”

Het is echter niet altijd even eenvoudig om een succesvolle Google Ads campagne op te zetten en te beheren. Er zijn namelijk drie verschillende opties binnen het Google Ads platform. Search, shopping en display. Maar welke is voor jouw bedrijf het meest geschikt?

Stratgiegesprek inplannen

10+

Eigen webshops

€4.000.000+

Uitgegeven aan winstgevende advertenties

50+

Bedrijven geholpen

Door mensen gevonden worden

Zorg door search & shopping campagnes dat je bovenaan staat op relevante zoek termen

Doelgericht adverteren

In plaat van dat je vertrouwt op de gegevens die een social media platform heeft van zijn gebruikers. Kan je met google inspelen op de zoekintentie om maximaal relevant te zijn

Zelf naar de mensen toe gaan

Youtube (display) advertenties hebben het grootste bereik onder de video advertenties

Waarom Google ads?

Zoals al kort benoemt heb je binnen Google de drie verschillende manieren van adverteren. Voor elk type bedrijf is het dus verstandig om google in te zetten om te groeien naar het volgende niveau en jouw doelen te bereiken.

Maar hoe zit dat nou precies?


Search:

De naam zegt het al. Bij search campagnes is de doelstelling om de normale zoekresultaten bovenaan te komen. Als je een zoekopdracht doet (die niet direct gericht is op een product, anders kom je bij shopping) staan er altijd 3 a 4 ‘advertentie’ resultaten boven de ‘normale/organische’ sites.

Er zijn mensen die gelijk door scrollen naar de ‘normale’ resultaten. Maar dit is helaas niet het merendeel van de mensen. Je kan dus heel veel investeren om ‘organisch’ bovenaan te staan. Maar daardoor ga je nog wel een hele grote groep mensen missen.

En daarbij komt dat je dus ook kan winnen van concurrenten door slim in te spelen op zoektermen.

Nu zouden search campagnes niet de hele organische strategie moeten vervangen. Een combinatie werkt het beste! Ook door de stijging in ‘long tail zoektermen’ (zoektermen van meer dan 4 woorden).


Shopping:

Voor bedrijven die online verkopen zijn shopping ads een ideale uitkomst. Je speelt ook in op de zoektermen van mensen (daar draait het bij Google nou eenmaal om), alleen dan in het shopping gedeelte. Dit is een apparte tab binnen google, maar kan ook bovenaan staan in het normale zoek resultaten overzicht.

Wanneer potentiële klanten gericht opzoek zijn naar een product, of de oplossing voor een bepaald probleem wat jouw product oplost, wil je daar natuurlijk staan! Met een juiste insteek van je google shopping kan je hier een grote stijging in omzet, en winst, mee behalen!


Display:

Met de display dienst van Google kan je adverteren, met beeld, op hun hele netwerk. Dit bestaat uit google zelf, een hele hoop verschillende websites die ‘reclame ruimte’ zoals banners aanbieden, bepaalde apps, maar bovenal YouTube.

Dit is een optie die nog niet door veel Nederlandse en Europese bedrijven, goed, ingezet wordt. Een echte kans wanneer je weet hoe je hier gebruik van moet maken. Let er bij YouTube wel altijd goed op, dat wanneer je hier een video advertentie voor maakt, dat je in de eerst 5 seconde iemand zijn aandacht moet pakken. Anders wordt er gemakkelijk op de ‘skip ad’ knop gedrukt en zal jouw advertentie geen rendement opleveren.

Google, soms wel gezien als 'Het Internet'

Lange termijn consistentie voor jouw bedrijf!

Veel mogelijkheden, maar wat sluit er het beste bij jouw bedrijf zijn strategie en product/dienst aan?

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, plan dan gewoon lekker een strategie gesprek in met een expert. Z’n gesprek is gratis en geeft je een veel beter beeld bij wat de mogelijkheden zijn en hoe dit in jouw situatie zou werken. Succes!


Wil je Google ads uitbesteden?

Wil je krachtige, doelgerichte, campagnes op laten zetten door professionals? Die een bewezen strategie hanteren?

Neem dan contact met ons op.

Er vind eerst een gratis strategie gesprek plaatst. Daarna kan je bepalen of je deze strategie zelfstandig of door ons wil laten opzetten!