E-mailmarketing

Campagnes & Flows, het binden van jouw achterban!

E-mail kan een grote kopzorg zijn, dat begrijpen we helemaal! Vooral als je niet weet hoe je hier het efficiëntste mee omgaat. Het belangrijkste wat je moet weten is het verschil tussen flows en campagnes.


Flows: een automatisering die je één keer opzet en voor iedereen gebruikt kan worden > maximaal rendement voor je tijd!

Campagnes: een mail die eenmalig wordt uitgestuurd naar de mensen in jouw lijst.

9-23%

'Gratis' omzet via E-mail

€4.000.000+

Uitgegeven aan winstgevende advertenties

50+

Bedrijven geholpen

Flows

Automatiseringen voor maximale tijds investering tegenover opbrengst

Gemiddeld 10-20% van je totaal omzet

Je zou als minimum moeten aanhouden dat email 10-20% van je totaal omzet genereert

Campagnes

Acties of boodschappen via de mail van een tijdelijk karakter. Goed ingezet leveren ze een hoog rendement

Waarom E-mail marketing?

Via e-mail kan je jouw bedrijf op een goedkope manier laten groeien. En daarbij hoeft het niet eens veel tijd te kosten. Maar waar begin je dan?


Het krachtigste is het combineren van flows en campagnes. Zoals hier boven al kort benoemd zijn flows geautomatiseerd. En zijn ze dus voor elke nieuwe potentiële klant die in je lijst komt. Campagnes daar in tegen worden maar een keer verstuurd.


Veel bedrijven richten zich op campagnes. Maar als je het ons vraagt is dit pas van belang wanneer je een grote lijst met e-mail adressen hebt. Anders steek je veel tijd in het maken van een campagne die maar door een paar honderd mensen gezien wordt.


Een slimme manier is echter om de campagnes om te zetten in flows. Zo krijgen nieuwe mensen de campagnes toch nog te zien. En haal je het meeste rendement uit de tijd die je in de campagnes stopt!


Met e-mail kan je heel gericht communiceren met jouw achterban. Op basis van hun eerdere gedrag, hebben ze al eens gekocht of een aanvraag gedaan. Of zijn ze alleen ingeschreven voor een rapport of nieuwsbrief? Hier kan je de boodschap dan perfect op laten aansluiten.


En daarbij komt dat het een vele goedkopere manier is dan adverteren. Grijp dus deze kans!

E-mailmarketing inzetten voor jouw bedrijf?

De kracht in jouw lijst!

Als je afhankelijk bent van een extern platform voor al jouw omzet, dan kan je jezelf wel eens vies bedrogen voelen als hier een verandering plaatsvind.

Google die je ranking aanpast door een aanpassing in hun algoritme. Of Meta die je posts minder zichtbaar maakt.


Heb je echter een grote e-mail lijst kan je hier, in moeilijke tijden, altijd je bedrijf draaiende mee houden!


Wil je e-mailmarketing uitbesteden?

Wil je flows en campagnes op laten zetten door professionals die een bewezen strategie hanteren? Neem dan contact met ons op.