Leads werven voor concullega's


Afspraken voor zonnepanelen, voor de energie crisis!

700%

Vermindering in kost per lead

€60+

Voor onze optimalisatie

€9

Na onze optimalisatie
Klant:

Solar Marketing Nederland, was een marketing agency, wat voor bedrijven binnen de zonnepanelen branche, leads verwezenlijkte via social ads

Project:

Voor een klant van haar kreeg ze het niet voor mekaar om de kost per lead lager dan €40 euro te krijgen (gemiddeld lag het rond de 60).

Ze kwam bij ons aan om te zien of wij dit beter konden. Aan ons de taak om de kost per lead onder de €20 te krijgen binnen een tijdspanne van 2 maanden.”

Werkzaamheden

Om dit voor mekaar te krijgen was er veel werk aan de winkel. De gehele advertentie inzet moest anders.

We zijn begonnen met het opstellen van een content plan. Hierna zijn we alle teksten gaan herschrijven. Hebben we de doelgroep opnieuw gedefinieerd. En zijn we met een schone lei begonnen.


Normaal kan je, als er al data in het advertentie account zit, hier op voort borduren. Echter wanneer deze data slecht is werkt dit je alleen maar tegen. De pixel (tracking mechanisme van Meta) is dan namelijk ‘vervuild’ waardoor het slecht verkeer/mensen aantrekt.

Resultaat

[DISCLAIMER > Hou er rekening mee dat dit in eind 2020 was, voor de energie oorlog. We weten nu leads voor €2 binnen te slepen doordat de vraag vele male groter is geworden]


Na de eerste maand (10-2020) wisten we de resultaten al onder de €30 te brengen, gemiddeld op €25).


Aan het einde van de 2e maand, na meer optimalisatie te verrichten (in de content, het aanbod en de teksten) zijn we uitgekomen op een kost per lead van rond de €8.

Een vermindering van meer dan 700% !!! 


Hier een kijkje in de binnenkant van de ads manager:

Wat zou het betekenen voor jouw bedrijf als de kost per lead met 700% daalt?!