Bouwen van je database om in Q4 los te gaan


De lekkerste chocolade van Nederland, La Fève!

119.000+

Chocolade fans bereikt

46%

Budget direct terugverdient

2195

Subscribers voor de e-mail lijst
Klant:

La Fève is de producent  van dé ‘sterren bonbons’. Bonbons gemaakt in samenwerking met Michelin sterren chefs. Een van, misschien wel dé, beste chocolade van Nederland

Project:

Rondom de feestdagen is het piek moment voor de delicatesse. Al is het echter sund als je dan pas kan beginnen met het vergroten van je klant database.

Hier wouden we dus al in het voorjaar mee beginnen (ook omdat vanaf +23 graden de chocolade niet meer veilig verstuurd kan worden).

De oplossing: Moederdag!

Rondom Moederdag hebben we een giveaway opgezet om zo de lijst met potentiële klanten voor het eind van het jaar een boost te geven.

Leuk neven effect, gelijk al extra sales met Moederdag en de periode er na!

Werkzaamheden

Het uitwerken van de actie, het aanbod en de boodschap.

Het bedenken van de content.

Email opvolging voor de giveaway en verkoop.

Uitwerken van de funnel en het runnen van de ads.


Kort gezegd, de campagne van A tot Z!

Resultaat

Met de campagne van april tot net voor Moederdag (8 mei) hebben we de e-mail lijst met subscribers weten te groeien met 2,195 mensen.


Hebben we 119,040 unieke chocolade fans bereikt.


En is door de aankopen, die uit Meta + e-mail kwamen, direct 46% van het budget terug verdient.


Daarbij komt dat het meeste rendement natuurlijk in de eind jaar campagne en de herhaal aankopen zit!

Haal jij al het maximale uit de rustige maanden?