Een product dat het grootste probleem van de branche kan oplossen. Maar hoe krijg je dit aan de man?


De toekomst van het kappersvak, Hair Crane!

1.500.000+

Totaal bereikte mensen

11+

ROAS op sales campagnes

+500%

Stijging in conversie %
Klant:

Haircrane heeft een eigen, unieke, schaar ontwikkeld voor de kappers/barbiers branche. Binnen hun vakgebied is een van de grootste oorzaken van personeelsuitval dat ze pijnklachten krijgen. Dit komt allemaal door de schaar en de houding van hand/pols/schouders.

De oplossing is de ergonomische schaar van Haircrane!
Project:

Eigenlijk lag er alleen een kale basis. De website waar nog nooit mee getest was. Een super leuk project dus waar we onze expertise echt op los konden laten. Zo zijn we de samenwerking ook aangegaan waarbij wij fungeren als interne online marketing afdeling. En daarmee verantwoordelijk zijn voor de hele online aanwezigheid

Werkzaamheden

Aan ons dus de taak om te zorgen dat de website goed converteert. Er bezoekers komen. En ze natuurlijk de scharen gaan kopen.


Om met de advertenties live te gaan moest eerst al het voorwerk plaatsvinden:

  • Inventarisatie van hele front en backend
  • Website optimalisatie plan
  • Basis e-mail flows
  • Bepalen aanbod voor advertenties
  • Opstellen content plan
  • Content creatie
  • Opzetten backend facebook + google


En dan komt voor ons het leukste en waar we echt het rendement kunnen halen:

  • Het beginnen met adverteren

Resultaat

De website bleek, na de eerste testen, een ongekend laag conversie % te hebben van tussen de 0,2-0,4% (gemiddeld in Nederland rond de 2%). Dit maakt het direct moeilijk om winstgevend te zijn.


Met dit conversie % heb je namelijk 1000 mensen nodig op de website voor 2 tot 4 aankopen. (waarbij het gemiddelde dus ligt op 2 per 100 mensen op de website).

Echter is (op moment van schrijven) er een nieuwe website in de maak die op basis van data gecreƫerd wordt om zo het conversie % drastisch te verhogen. En daarbij natuurlijk direct de bottom line!


Nu betekende dit niet dat we moesten stoppen met de advertenties, want er moet nou eenmaal winst gedraaid worden om meer in je bedrijf te investeren.


Harder aanpoten dus voor ons, maar wij houden van een uitdaging waar we de tanden in kunnen zetten!


Met wat sleutelen aan de advertentie kant hebben we toch hele mooie resultaten weten te draaien:

Meer dan 1,500,000 mensen hebben de advertenties gezien.

Met een roas van 5 over de gehele campagne met initiƫle testen en promoties rondom events.

En zelfs 11+ op de sales campagnes!

Hoe zou dat voor jouw bedrijf zijn?

Een ROAS van 11+!