Hoe het allemaal begonnen is, tot waar we nu staan


Van één webshop naar 13, door de hele wereld!

300.000.000+

Totaal bereikte mensen

€4.000.000+

Omzet op één store

20+

Teamleden

Klant:

AP E-com: Het verhaal van onze eigen webshops. Begonnen met één uitgegroeid naar 13 in meer dan 10 landen.

Vanaf €0, alleen het geld van onze bijbanen (+ mijn studie lening) en een team van 2 (Jens en Stijn).

Naar meer dan €4.000.000 op één webshop

Project:

Toen Jens naar me (Stijn) toe kwam met het idee dat we in de e-commerce moesten stappen. En de manier hoe hij het omschreef.

Klonk het me te mooi om waar te zijn, hij zei “doe maar een maandje onderzoek en dan spreek ik je dan”.

Na 3 weken waren we begonnen!


Dat was het begin van het avontuur. Met alleen onze school kennis een succesvol bedrijf bouwen. We dachten "doen we wel ff". Alleen zo makkelijk bleek het toch niet.

Werkzaamheden

Zo veel dingen die er bij komen kijken. En daarbij nog meer vragen over hoe het goed te doen. zoals de volgende dingen:

  • Het begon met het maken van de website. Een design is zo gemaakt. Maar hoe zorg je dat het ook converteert, dat was ons eerste obstakel.
  • Welk product/dienst en vooral met welk aanbod. Hoe zet je een juiste marge die voor de klant aantrekkelijk is.
  • Hoe schrijf je daar een converterende product tekst op. Waar moet je aan denken. Wat is er voor de klant belangrijk. Wat zeg je wel en wat niet.
  • Wat zijn de juiste betaalmethoden voor welk land. En hoe zet je dit goed voor conversie.
  • Wat doe je met email marketing. Hoe zorg je dat het rendement voor je tijd zo hoog mogelijk is.


Leuk dat alles dan staat. Je kan aan de slag. Maar hoe krijg je de eerste mensen op je site, die ook echt iets willen kopen.

Dan kom je toch snel aan bij het geen voor ons het meeste rendement opleverde (en nog steeds doet). Adverteren!


  • Welk platform is er geschikt voor onze producten
  • Wat voor een beeldmateriaal ga je dan gebruiken
  • Wat voor een tekst schrijf je er bij
  • Call to action?
  • Naar welke data kijk je om te zien of iets wel of niet werkt
  • Wat voor een budget is goed om mee te beginnen
  • Hoe schaal je op


En dan komt natuurlijk de aftercare nog. Het leveren van je product. De klantenservice. En het zorgen dat je klanten terug komen.

Daarna kan je ook nog door naar winstverhoging door de gemiddelde order waarde te verhogen. Je conversie % te verbeteren. Retour ratio te drukken en ga zo maar door.


Kort gezegd. Het was, en is, een leuk avontuur!

Resultaat

De kop van deze case gaf het natuurlijk al weg. We hebben dit jaar de €4.000.000 overschreden op onze eerste store waar we nogsteeds actief zijn.

Q4 is (op het moment van schrijven) pas net bezig en er liggen dus nog erg veel mooie kansen.

Maar het begon allemaal een heel stuk kleiner.


In ons eerste jaar waren we echt nog aan het leren. Alle punten die ik benoemd heb hadden we nog lang niet onder de knie. En daardoor hebben we toen in het hele jaar nog niet omgezet wat we nu in één maand doen.


De eerste 6 maanden hebben we van alles geprobeerd en kwam er alleen verlies voor terug. Maar dit hoort bij de ondernemersreis. Dit hebben we weten om te keren en het jaar daarna hadden we bijna €1.000.000 aangetikt.


Op dat succes hebben we weten door te bouwen. En je kan natuurlijk dan verticaal proberen ‘op te schalen’ door meer omzet te draaien op je webshop. Maar horizontaal is ook een optie. En zo zijn we naar meerdere landen gegaan. Dit heeft er voor gezorgd dat we dit succes door Europa en er buiten hebben kunnen doorzetten.

Het is altijd met ups en downs gegaan. Zo kan je advertentie account geblokkeerd worden. Kan je website in een keer slechter gaan presteren. Je aanbod niet meer aansluiten bij je doelgroep. En ga zo maar door.


Gelukkig hebben we hier in de afgelopen 3,5 jaar veel van mogen ervaren en leren. Daarbij hebben we al meer dan €3.500.000 voor ons zelf en onze klanten uitgegeven in verschillende advertentie platformen.


Wil je hier gebruik van maken en niet zelf eerst 6 maanden aan ‘leergeld’ betalen?

Neem dan contact met ons op en dan duiken we samen in jouw specifieke situatie.

Want onthoudt, voor online marketing is er geen one size fits all.

Samenwerken met ervaringsdeskundige?

Al jouw targets overstijgen?


Hoe zou het zijn als jouw bedrijf ook exponentieel kan groeien?!