5 redenen waarom je een partner nodig hebt die gespecialiseerd is in marketing

Social media is en blijft een component die in steeds grotere mate ingezet wordt in het bereiken van doelen van diverse bedrijven. Door hiervan gebruik te maken kunnen non-profitorganisaties grote resultaten bereiken in het effectief en rendabel werven van donateurs. Tegelijkertijd kan het aantal volgers en dus de bekendheid van de stichting op de verschillende platforms aanzienlijk vergroot worden, dit resulteert in een organisch bereik. Maar, hoe start je hier op een effectieve wijze mee, zodat geen onnodige tijd en kosten verloren gaan? Een bedrijf dat gespecialiseerd is in marketing kan hierbij veel onzekerheid wegnemen! Hierbij 5 redenen waarom je iemand nodig hebt die weet hoe op een effectieve wijze het bereik van jouw stichting te vergroten, door middel van verschillende social media platforms.

1. Efficiëntie

Een bedrijf dat gespecialiseerd is op het gebied van marketing houdt zich hier vaak al jaren mee bezig, hierdoor weet de instelling precies wat werkt en wat niet. Ook is marketing voor hen hetgeen waar zij het liefst de gehele dag mee bezig zijn. Hierdoor hebben zij een strategie ontworpen die bewezen effectief is en weten zij wanneer ze deze bij moeten sturen om continue het hoogst haalbare te blijven bereiken bij de specifieke doelgroep die voor het bedrijf van belang is.

2. Tijd

Door de marketing uit handen te geven kan je zelf op andere zaken focussen die belangrijk zijn voor de stichting. Je hoeft je geen zorgen te maken over de werving. Dit kan veel rust brengen. Hierdoor kan je je volledig toeleggen op andere taken waar je eerst niet (volledig) aan toekwam.

3. Innovatie

Een andere reden om te investeren in marketing door middel van social media, is dat blijkt dat traditionele media minder goed werkt. Dit komt doordat consumenten zich afsluiten van traditionele reclame. Het resultaat hiervan is dat het contact met de doelgroep verloren gaat. Zeg nou eerlijk, heb je zelf meegemaakt dat je tussen het kijken van je favoriete televisieprogramma, film of serie door een reclame tegenkwam waarvan je dacht ‘die moet ik onthouden!’? Nee? Dat dacht ik al. Veel effectiever blijken de persoonlijke benaderingen via verschillende social media kanalen, zoals LinkedIn, Facebook, Instagram, Tiktok en Pinterest. De meest doeltreffende manier van adverteren verandert continue en daarom is het belangrijk om hier tijdig op in te spelen.

4. Geld

Misschien heb je al veel geïnvesteerd in verschillende manieren van marketing om je doelen te bereiken, maar dit bleek geen of maar weinig effect te hebben. Zo probeerde je bijvoorbeeld om onervaren personeel de werving te laten realiseren. In werkelijkheid ben je hierbij meer geld kwijt dan het uiteindelijk oplevert voor de stichting. Daarom is het mogelijk van groot belang om professionals in te zetten, om zo door middel van een beperkte investering grote inkomsten te genereren.

5. Vernieuwende blik

Zelf ben je misschien al jaren werkzaam in dezelfde branche, daardoor zijn sommige zaken misschien routine geworden. Marketingspecialisten kunnen hun eigen visie combineren met een verse blik op het geheel. Mogelijk komen zij tot nieuwe inzichten of stellen zij voor om een compleet andere weg in te slaan dan je voorheen gedaan hebt. Een nieuwe blik kan mogelijk mooie inzichten en resultaten teweeg brengen!