5 redenen waarom je een partner nodig hebt die gespecialiseerd is in Social Media Marketing en Reclame

Nu steeds meer bedrijven het potentieel van social media erkennen om hun doelen te bereiken, kunnen ook non-profitorganisaties profiteren van het gebruik ervan bij het werven van donateurs. Daarnaast kan het ook de zichtbaarheid van de stichting aanzienlijk vergroten, wat weer leidt tot meer organisch bereik. Om ervoor te zorgen dat er effectief en kostenefficiënt gebruik wordt gemaakt van social media, is het raadzaam de hulp in te roepen van een marketingbureau. Hieronder staan vijf redenen waarom het voordelig is om de expertise van professionals in te schakelen voor de social media campagnes van uw stichting.

1. Efficiëntie

Een organisatie met een specialisatie in marketing heeft al geruime tijd ervaring in het vakgebied, waardoor ze weten wat succesvol is en wat niet. Bovendien besteden zij veel liever het grootste deel van hun tijd aan marketing. Hierdoor hebben ze een methode kunnen creëren die bewezen heeft effectief te zijn en zijn ze in staat om te herkennen wanneer ze deze moeten aanpassen om de doelgroep te bereiken die essentieel is voor het bedrijf.

2. Tijd

Door de marketing te delegeren aan een ander bedrijf, kunt u zich concentreren op andere kritische zaken betreffende de stichting. U hoeft niet te stressen om nieuwe mensen aan boord te krijgen. Dit kan u een groot gevoel van opluchting geven. Het betekent ook dat u eindelijk aandacht kunt besteden aan andere zaken waar u eerder niet alle aandacht aan kon besteden.

3. Innovatie

Een andere goede reden om te investeren in marketing via social media is dat blijkt dat de ouderwetse manieren van adverteren minder effectief zijn. Mensen sluiten zich af van de traditionele vormen van reclame, waardoor het contact met de doelgroep verloren gaat. Kun je me eerlijk vertellen dat je ooit naar een televisieprogramma, film of serie hebt gekeken en een advertentie tegenkwam waarvan je dacht: "Dat moet ik onthouden!"? Niet waarschijnlijk. Het blijkt dat meer gepersonaliseerde benaderingen via verschillende social media platforms zoals LinkedIn, Facebook, Instagram, Tiktok en Pinterest aanzienlijk krachtiger zijn. De meest succesvolle manier van adverteren verschuift voortdurend, dus het is essentieel om op de hoogte te blijven van de trends.

4. Geld

Het is mogelijk dat u al een aanzienlijke hoeveelheid middelen hebt gestoken in verschillende marketingstrategieën, maar dat het resultaat grotendeels onbeduidend of zelfs negatief was. U kunt bijvoorbeeld personeel met weinig tot geen ervaring in werving hebben ingezet. Op die manier verspilt u meer geld dan dat de organisatie er baat bij heeft. Het is dus sterk aanbevolen om professionals in dienst te nemen om met een minimale investering aanzienlijke inkomsten te verwerven.

5. Vernieuwende blik

Het is mogelijk dat bepaalde aspecten van uw branche na verloop van tijd vertrouwd en comfortabel worden. Door de hulp van marketingexperts in te roepen, kunt u een nieuwe kijk krijgen die uw expertise combineert met een uniek gezichtspunt. Dit kan leiden tot nieuwe ideeën en mogelijk frisse benaderingen die u nog niet eerder had overwogen. Een andere invalshoek kiezen kan een wereld van mogelijkheden openen en resulteren in groot succes!

Conclusie

Social media is  een geweldige manier om uzelf, uw bedrijf en uw merk aan de wereld te presenteren. Het kan ook een grote invloed hebben op de manier waarop u wordt waargenomen. Toch is het belangrijk om het potentieel ervan voor sociale verandering niet te onderschatten. Het is een krachtig instrument dat tot blijvende resultaten kan leiden. Het succesvol inzetten van social media voor een non-profit organisatie kan de zichtbaarheid vergroten, potentiële donateurs aantrekken, supporters betrekken en de merkentrouw vergroten.

Het is ook essentieel voor non-profitorganisaties om goede social media managementvaardigheden te hebben, wat betekent dat ze een toegewijd team moeten hebben om het proces van het beheren en onderhouden van een positieve online reputatie te stroomlijnen. Een goed beheerde aanwezigheid op sociale media is essentieel voor elke non-profitorganisatie. Met de hulp van een marketingbureau kunt u een complex sociaal netwerk effectief beheren en tegelijkertijd uw stichting laten groeien.