Waarom jouw non-profit organisatie marketing nodig heeft

Als de marketing van je non-profitorganisatie bestaat uit het periodiek bijwerken van de website en het houden van een jaarlijks benefietgala, dan mis je belangrijke kansen.

Consistente marketing is net zo essentieel voor het laten groeien en behouden van een non-profit organisatie als voor andere bedrijven.

Zelfs de meest altruïstische organisatie kan niet veel goeds doen, tenzij mensen ervan weten en ze hier steun van genieten. Uw non-profitorganisatie heeft sterke relaties nodig met donateurs, vrijwilligers, de media en zelfs overheidsorganisaties om haar missie effectief uit te voeren.

Marketing, wanneer goed uitgevoerd, helpt uw non-profitorganisatie:

- Verspreid uw boodschap en mission statement

- Breng nieuwe donateurs en nieuwe inkomsten binne

- Vergenoeg huidige donateurs door je succes te laten zien

- Sterke relaties aangaan met andere organisaties en overheidsinstanties

 - Krijg bekendheid in de media

·- Breng je publiek op de hoogte van belangrijke evenementen en ander nieuws

- Bereik meer mensen met het werk dat je doet

Een marketingstrategie voor social media is een kosteneffectieve manier om nieuwe donateurs te bereiken en populariteit en bekendheid te krijgen. Social mediaplatforms zoals Facebook en Instagram kunnen een manier zijn om een groot aantal mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in uw organisatie.

In plaats van te proberen actief te zijn op elk social-mediaplatform dat er is, identificeer je de twee of drie platforms waar de doelgroep het meest waarschijnlijk wordt gevonden. Richt daar vervolgens alle energie en marketinginspanningen op.

Het beste van deze vorm van marketing is dat social media geen fysieke grenzen kent. Je kunt contact maken met mensen in je eigen achtertuin of die aan de andere kant van de wereld, zodat je het bereik van uw non-profit organisatie kunt vergroten.